Suurin voimavaramme Picnicissä ovat ihmiset, he vastaavat paitsi asiakkaidemme päivän ilahduttamisesta kuin myös sujuvasta asiakaskokemuksesta - molemmat oleellisia onnistumisemme kannalta.
Lue lisää ›
Meillä Picnicissä me pyrimme aina etenemään työntekijöiden etua ajatellen. Pohdimme heidän hyvinvointiaan paljon sekä sitä, miten töihin olisi mahdollisimman kiva tulla. Ymmärrämme, että monille Picnic on läpikulkupaikka urapolulla ja asettuu esimerkiksi usein siihen kohtaan, kun haaveillaan opiskeluista tai ne ovat vielä kesken. Tästä syystä haluamme tukea työntekijöidemme opiskeluja joustavin työajoin, sekä tarjoamalla lisäkoulutusmahdollisuuksia. Meillä on nytkin porukka tekemässä merkonomikoulutusta – Picnicin piikkiin.
Lue lisää ›
Yksi keskeinen osa toimintaamme on se, että me haluamme olla yhä parempia; palvella ystäviämme yhä paremmin. Jälleen yksi tärkeä harppaus kohti entistäkin ehompaa on tämä uutinen, jonka vihdoin pääsen jakamaan myös teidän kanssanne: Picnic ottaa ensimmäisenä pikaruokaravintolana käyttöönsä uudelleenkäytettävät Kamupakin eväsrasiat! Olemme super-fiiliksissämme tästä hankkeesta.
Lue lisää ›
Laitettiin vähän mukaan otettavaa valmiiksi. Meidän tehtävänä on piristää päivääsi. Me teemme eväitä valmiiksi, jotta pystyt nopeasti Teamsien, Zoomien, Hangouttien ja puheluiden välissä napaamaan helposti mukaasi hyvän omantunnon evästä.
Lue lisää ›
Meillä on paljon tehtävää makujen parantamiseksi - näin ajattelemme, sillä haluamme olla yhä herkullisempia. Tuotteistamme onneksi pidetään jo nyt, mutta meillä on vielä matkaa täydelliseen herkullisuuteen (upea sanapari muuten -mikäpä eväs ei haluaisi olla 'täydellisen herkullinen'). Omasta mielestäni vaikkapa meidän patongit voisivat olla vieläkin maukkaampia, täytevaihtoehdot vieläkin innostavampia ja patonkivalikoima vieläkin kiinnostavampi.
Lue lisää ›
Olemme jälleen avanneet perinteisen joulukeräyksemme kaikissa Picniceissä. Pelastakaa lapset -joulukeräykseen pääset lahjoittamaan tärkeitä ja merkityksellisiä euroja eväsravintolaostoksesi yhteydessä. Koko kerätyn summan - joka on yleensä ollut viisinumeroinen - lahjoitamme vaikeissa elämäntilanteissa eläville lapsille ja nuorille Suomessa.
Lue lisää ›
Kuka teistä on ollut joskus Picnicissä töissä, käsi ylös? Moni on, sillä meidän kauttamme reilusti yli kolme tuhatta nuorta on raivannut tiensä työelämään, monenlaisiin tehtäviin. Onko suuri vaihtuvuus hyvä vai huono asia? Se asettaa omat haasteensa työnantajan näkökulmasta, mutta tarjoaa myös mahdollisuuden meille kehittää omia prosessejamme mahdollisimman teräviksi ja toimiviksi.
Lue lisää ›
Olin viime viikolla nostamassa uusia perunoita, uskokaa tai älkää. Picnicin uudet perunat nimittäin nostetaan vasta syksyllä, jotta ne ehtivät kesän aikana kasvaa sopivan suuriksi. Perunoiden nosto jatkuu yleensä lokakuun loppuun, jopa marraskuuhun asti.
Lue lisää ›
Picnicin salaatit ovat aina olleet toimintamme ytimessä. Koska missiomme on tarjota hyvältä maistuvaa ruokaa hyvällä omallatunnolla, halusin uudistaa myös salaattejamme. Otin hankkeeseen mukaan hienon tiimin: Hanna Gullichsenin, joka on kokki, menestynyt ruokakirjailija ja yksi Suomen seuratuimmista ruokavaikuttajista. Valitsin mukaan myös Sami Rekolan, jolla on 20 vuoden kokemus kokin ja keittiöpäällikön työstä. Sami on kirjoittanut lukuisia keittokirjoja, toiminut Suomen Kokkimaajoukkueen jäsenenä, tuomarina sekä maajoukkueen johtajana maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa.
Lue lisää ›
Joko sinä palasit lomilta? Meille picnicläisille työpaikoille palaaminen on todella tärkeä asia. Olemme saaneet palvella lounasasiakkaita aiempaa laajemmin ja paikoitellen jopa ruuhkaksi asti. Koska haluamme lunastaa hyvällä palvelulla asiakkaidemme sydämet joka päivä uudestaan, suosittelen sinuakin lämpimästi ottamaan käyttöön Picnic-sovelluksemme, jonka voit ladata nimellä AppStoresta ja Play Storesta nimellä Picnic Suomi.
Lue lisää ›
Olemme viimeisen vuoden ajan pohtineet Picnicin toimintaa kriittisesti. Suomalaisten mielestä olemme tuttu ja turvallinen ravintola. Tämä antaa tietysti hyvän lähtökohdan tulevaisuudelle, mutta kolikon kääntöpuoli on se, että meitä pidetään hieman tylsinä. Tulemme siksi uudistamaan koko asiakaskokemuksemme. Yritän tässä kirjoittaa auki, mitä tarkoittaa olla hyvän omantunnon ravintola, jollaisena haluamme itsemme nähdä.
Lue lisää ›
Suomalaiset ovat tilanneet Korona-aikana take away -ruokaa enemmän kuin koskaan aiemmin. On mahtavaa, että olemme oppineet uusia toimintatapoja tässäkin asiassa. Olen itse suurella mielenkiinnolla kokeillut mitä erilaisimpien ravintoloiden take away -annoksia. Uumoilen noudettavan ruoan markkinan kasvavan myös jatkossa, koska opimme käyttämään palveluja aiempaa enemmän ja uusilla tavoilla. Samaan tapaan kuin ruoan verkkokaupat ovat vihdoin päässeet siihen kasvuun kiinni, jota ne ovat vuosia odottaneet. Silti olen innoissani, että saan taas nauttia ravintolakokemuksista ihan livenä.
Lue lisää ›