Hymyjä jahtaamassa

Meillä Picnicissä me pyrimme aina etenemään työntekijöiden etua ajatellen. Pohdimme heidän hyvinvointiaan paljon sekä sitä, miten töihin olisi mahdollisimman kiva tulla. Ymmärrämme, että monille Picnic on läpikulkupaikka urapolulla ja asettuu esimerkiksi usein siihen kohtaan, kun haaveillaan opiskeluista tai ne ovat vielä kesken. Tästä syystä haluamme tukea työntekijöidemme opiskeluja joustavin työajoin, sekä tarjoamalla lisäkoulutusmahdollisuuksia. Meillä on nytkin porukka tekemässä merkonomikoulutusta – Picnicin piikkiin.

Hesburgerin ja Espresso Housen ollessa otsikoissa on oltava nöyränä itsekin. Vaikka tekee työntekijöiden asialla parhaansa, ei silti välttämättä aina onnistu. Mekin olemme ketju, jossa toimipisteitä on Suomen mitalla 38, ja jokaisessa paikassa läsnä oleminen ja jatkuva monitoroiminen on yksinkertaisesti mahdotonta. Vaikka haluaa hyvää, toivoo jokaiselle Picnicin työntekijälle parasta mahdollista ja pyrkii koko ajan oppimaan sekä kehittämään toimintaansa, ei se silti tarkoita, että me olisimme erehtymättömiä. Vaikka olisimme työnantajina maamme mittakaavalla parasta joukkoa, täytyy silti nöyränä jatkaa kehittymistä ja oikeisiin asioihin keskittymistä.
 
Näen pääasiassa nuorien kanssa työskentelyssä valtavasti mahdollisuuksia. Heissä on potentiaalia yltää jonnekin, minne me vasta kurottelemme. Vakaana tavoitteenamme on valjastaa tuota potentiaalia myös Picnicin avuksi. Samalla on myös hyväksyttävä korkea vaihtuvuus työntekijöiden parissa kuin myös se, että tämän vuoksi picniciläiseksi kouluttautumista on prosessina kehitettävä koko ajan. Meillä keskiössä on hyvän omantunnon pikaruoan ja hyvän kahvin tarjoamisen ohella hymyilevä palvelu. Jotta hymyjä onnistutaan saamaan asiakkailta, on usein myös vaatimuksena se, että myös työntekijöitä itseään hymyilyttää. Noiden molempien hymyjen tulee jatkossakin olla yhtä tärkeässä asemassa.
 
Picnic-Petteri