För 25 år sedan förverkligade grundaren av Picnic, Mikael Swanljung, sin dröm: ett lunchcafé där personalen trivs och där kunderna får njuta av äkta, fräscha smaker.
Nu 25 år senare är Picnic fortfarande ett finländskt familjeföretag som har vuxit till en av Finlands största fast casual-lunchcafékedjor.
I Picnics tillväxthistoria har grundidén hela tiden varit densamma, trots förändringar i världen och smakerna runtomkring. Vi serverar fortfarande god och alltid färsk mat som vi själva lagar. Smakvärlden är väl genomtänkt, oberoende av om det är fråga om finländsk potatis, franska croissanter eller amerikansk ostkaka.
Vid sidan av de klassiska portionerna syns säsongs- och välmåendetänkandet tydligt i vårt utbud. Lunchsopporna tillagas av säsongens grönsaker och frisk yoghurt, gröt eller smoothie ger en bra start på dagen.
År 2016 gör vi tillsammans med er en jubileumsresa världen runt och tar med oss hem nya smaker och berättelser för att glädja er.
Picnic – 25 år färskt, fräscht och gott.